Bezpłatna konferencja online
LITTLE LEARNERS – BIG IDEAS
festiwal pomysłów dla nauczycieli
przedszkoli i zerówek

25 maja 2021

18.00 – 20.15

SCENA PRZEDSZKOLNA – NAGRANIE

 

SCENA ZERÓWKOWA – NAGRANIE

 

SCENA GŁÓWNA – NAGRANIE

 

PROGRAM KONFERENCJI Rozwiń

INAUGURACJA FESTIWALU – DR GRZEGORZ ŚPIEWAK

SESJE RÓWNOLEGŁE:

SCENA PRZEDSZKOLNA
Maria Bursche

Edukacja kołem się toczy
– zajęcia off i on-line z kursem Mimi’s Wheel

Miniony rok był pełen wyzwań i zawirowań. Jako nauczyciele najmłodszych uczniów musieliśmy sprostać nowemu wyzwaniu, jakim stała się językowa edukacja przedszkolaków na odległość. Wielu z nas wciąż jeszcze się mierzy z tą nową rzeczywistością, warto więc rozglądać się za sprawdzonymi, sensownymi rozwiązaniami i materiałami wspierającymi.

Moja sesja będzie poświęcona przeglądowi takich właśnie gotowych rozwiązań i pomocy dydaktycznych dla nauczycieli grup przedszkolnych – przydatnych zarówno podczas zajęć stacjonarnych, jak i zdalnych. Opowiem m.in. o pomysłach zainspirowanych kursem Mimi’s Wheel oraz o platformie Navio, która kryje w sobie prawdziwe bogactwo użytecznych materiałów.

O prelegentce

Nauczycielka z ponad 11-letnim stażem w pracy z dziećmi, autorka popularnego bloga Head Full of Ideas, właścicielka sklepu internetowego z materiałami dydaktycznymi, organizatorka szkoleń dla nauczycieli uczących dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jest amatorką wymyślania kreatywnych pomysłów i rozwiązań na zajęcia. Prywatnie mama dwójki dzieci: 3,5-letniej Hani, którą stara się zarażać pozytywnym podejściem do nauki języków, oraz 5-miesięcznego Gucia, którego powoli wprowadza w swój anglojęzyczny świat, w najlepiej znany jej sposób – poprzez zabawę!

SCENA ZERÓWKOWA
dr Anna Parr-Modrzejewska

Sześcioletni odkrywca języka
angielskiego w świecie realnym i wirtualnym

Kto się schował pod kamieniem? Co się kryje na tajemniczym obrazku? Dokąd prowadzą poplątane linie? Tyle zagadek do rozwiązania! Tyle tajemnic do odkrycia – także po angielsku! Lekcja języka angielskiego dla sześciolatka to potencjalnie podwójne ekscytujące wyzwanie. Oprócz naturalnej potrzeby odkrywania tego, co ukryte, zerówkowicz może odnajdywać mnóstwo radości w odgadywaniu znaczeń zakodowanych w innym języku.

W tej praktycznej sesji przyjrzymy się wyzwaniom, jakie możemy zaproponować naszym sześciolatkom, zarówno w klasie jak i w świecie wirtualnym, żeby zaspokoić ich naturalną ciekawość poznawczą i jednocześnie wyposażyć ich w podstawowe narzędzia językowe. Sięgniemy m.in. do wspaniałych zasobów, jakie oferują kursy Bugs Team Starter i Tiger & Friends Starter.

O prelegentce

Adiunkt w Instytucie Anglistyki Uniwersytetu Łódzkiego. Wykładowca przedmiotów specjalności nauczycielskiej i opiekun praktyk pedagogicznych. Jej zainteresowania badawcze obejmują psycholingwistyczne aspekty dwujęzyczności w kontekście edukacji formalnej, nauczanie i uczenie się języka angielskiego, jako elementu kształcenia zintegrowanego na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, charakterystykę dyskursu lekcyjnego i kształcenie nauczycieli języka obcego. Dr Anna Parr-Modrzejewska jest również absolwentką filologii polskiej, pedagogiki wczesnoszkolnej, studentką ostatniego roku opieki i terapii pedagogicznej, trenerem dydaktycznym, autorem podręczników szkolnych, egzaminatorem i aktywnym nauczycielem języka angielskiego. W życiu prywatnym jest matką dwóch córek w wieku szkolnym i synka, który dopiero rozpoczyna swoją wielką przygodę z edukacją.

PRZERWA TECHNICZNA

POWITANIE – SCENA GŁÓWNA

Super tricki, mądre techniki i inne sprawdzone myki dla maluchów, średniaków i starszaków

Ta sesja to prawdziwy festiwal praktycznych pomysłów, w czterech krótkich odsłonach, wypełnionych po brzegi technikami, trickami i tytułowymi „mykami”. Cztery wspaniałe prelegentki – super doświadczone i kreatywne nauczycielki – podzielą się swoimi ulubionymi pomysłami na to, jak aktywizować najmłodszych i utrzymać ich uwagę, jak pobudzić ich kreatywność, jak zarządzać ich energią oraz jak pomóc im skutecznie utrwalać i zapamiętywać poznane słówka i zwroty.

Małgorzata Mróz

CZĘŚĆ 1 Kameleony, baloniki i inne triki na zarządzanie energią maluchów

O prelegentce

Uczy języka angielskiego od ponad 13 lat. W 2014 roku uzyskała certyfikat CELTA i od tamtej pory rozwija się zarówno jako nauczyciel, jak i trener, poprzez uczestniczenie w programie Erasmus Plus w Norwich Institute for Language Education gdzie zdobywała wiedzę na temat używania metod ICT w nauczaniu, jak i prowadzeniu sesji treningowych dla lektorów języków obcych.

Pracuje z różnymi grupami wiekowymi — od dzieci, przez młodzież do dorosłych, prowadząc zarówno kursy ogólne i konwersacyjne, jak i egzaminacyjne. Obecnie mieszka w Hamburgu, skąd pracuje zdalnie dla warszawskiej szkoły języków obcych „Ach i Och” gdzie poza prowadzeniem zajęć zajmuje się wsparciem metodycznym nauczycieli w ich rozwoju zawodowym.

Jako trener, występowała na wielu konferencjach i webinarach, zarówno w Polsce jak i na Ukrainie, w Kazachstanie, Mołdawii, Rosji, Czechach, Słowacji czy na Litwie. Brała tez udział w licznych konferencjach, między innymi PASE i PASE YL. Prowadziła też szkolenia THKT YL i TKT CLIL z ramienia Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli LANG.

Jej zainteresowania zawodowe oscylują wokół rozwoju funkcji kognitywnych w nauczaniu języka obcego, oceniania kształtującego oraz leksykalnej metody nauczania angielskiego.

Prywatnie jest entuzjastką podróżowania autostopem, uczenia się nowych języków (obecnie ormiański i niemiecki) oraz sportów miejskich.

Barbara Bednarczyk

CZĘŚĆ 2 Tekturove Love, czyli językowe cuda z kartonu

O prelegentce

Nauczycielka języka angielskiego z 15 letnim stażem. Uczyła w wielu grupach wiekowych, ale najbliższa jest jej edukacja najmłodszych. Od dłuższego czasu związana jest z jednym z przedszkoli w Białymstoku, w którym pełni również funkcję wicedyrektora. W swojej pracy wykorzystuje metody budujące pozytywne relacje. Uwielbia tworzyć materiały dydaktyczne, które – wykonane wspólnie z dziećmi – znacznie wspomagają budowanie motywacji wewnętrznej ucznia.

Ponadto Basia organizuje warsztaty dla dzieci z książką anglojęzyczną, fartuchowe opowieści czy językowe warsztaty teatralne. Inspiruje też nauczycieli na szkoleniach, konferencjach, w artykułach, które pisze dla Get Creative oraz na łamach swojego bloga.

Dominika Krawczyńska

CZĘŚĆ 3 Emil i spółka: pacynki w językowej akcji

O prelegentce

Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, specjalizacja: Edukacja Początkowa i Wczesne Nauczanie Języka Angielskiego, oraz Podyplomowego Studium Logopedycznego Uniwersytetu SWPS. Certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej (Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej).

Przygodę z nauczaniem języka angielskiego rozpoczęła 14 lat temu. Pracowała z dziećmi i młodzieżą w szkołach językowych, przedszkolach, w szkole podstawowej oraz we własnym Gabinecie Rozwoju Języka Praktyka Języka. Obecnie pracuje w samorządowej Szkole Podstawowej nr 2 w Zespole Szkół Ogólnokształcących w podwarszawskim Brwinowie, gdzie uczy języka angielskiego w oddziałach zerowych oraz w klasach I-III. W codziennej pracy spotyka się z liczebnymi klasami o zróżnicowanym poziomie językowym, co stanowi dodatkowe wyzwanie, ale też motywuje do poszukiwania nowych rozwiązań pedagogicznych.

Po uzyskaniu certyfikatów TKT YL i CELTA oraz dyplomu Delta Module One zdecydowała się na rozpoczęcie ścieżki trenerskiej. Ukończyła certyfikowany kurs dla trenerów nauczycieli International House Teacher Trainer Certificate. Pasjonatka malarstwa, włączająca elementy sztuki do swoich zajęć. Zwolenniczka idei nieustającego rozwoju.

Katarzyna Komarnicka

CZĘŚĆ 4 Wielka kumulacja, czyli mądre powtarzanie z najmłodszymi

O prelegentce

Nauczycielka języka angielskiego w szkole podstawowej. W swojej pracy kładzie nacisk na metody, które aktywizują każdego ucznia w klasie. Stale poszukuje rozwiązań, które pomogą uczniom w nauce. Jej przepisem na utrzymanie dyscypliny w klasie jest dobry kontakt z uczniami, indywidualne podejście do nich oraz łączenie nauczania ze sferą ich zainteresowań.

Kasia stara się inspirować nie tylko swoich uczniów, lecz także nauczycieli, prowadząc swój blog i uczestnicząc w warsztatach jako prelegent. Współautorka kultowych kart Don’t Say IT! Wydawnictwa Macmillan i autorka wielu artykułów w czasopiśmie „Get Creative”.

ZAKOŃCZENIE FESTIWALU

MATERIAŁY KONFERENCYJNE

  • CERTYFIKAT UCZESTNICTWA
    Pobierz
  • ZESTAW SLAJDÓW Z SESJI TRENEREK
    Pobierz